קירות מסך ותרומתם בתחום הבנייה הירוקה

קירות מסך – הבחירה המועדפת על אדריכלים

מבט אל קו הרקיע של כל אזור עירוני חושף אותנו למגדלי מגורים ומשרדים שהפכו להיות חלק מהנוף, בין אם בארץ ובין אם בעולם. אדריכלים בעולם ובישראל הפכו את קירות המסך לבחירה המועדפת בכל עיצוב כיום בשל מספר סיבות ובהן:

  • גמישות עיצובית – קירות מסך ניתנים להתאמה לכל צורה, גודל וצבע במטרה לייצר חזית בולטת מבחינה ויזואלית.
  • מגוון אפשרויות – טכנולוגיות הבנייה ומדע החומרים מאפשרים כיום לעטוף מבנים במגוון רחב של חומרים כדוגמת אלומיניום, פלדה, זכוכית ועוד.
  • עמידות – קירות המסך מאפשרים להשיג ביצועים כדוגמת בידוד אקוסטי, בידוד תרמי וכן עמידות בפני גשמים, רוחות ואף תזוזות קרקע.
  • התקדמות בנייה – באמצעות התקנת מעטפת של קירות מסך ניתן לצמצם את תהליך הבנייה ולהפחית את עלויות העבודה וזמני הביצוע בפרויקט.

ניתן לומר כי קירות המסך מאפשרים לאדריכלים מגוון רחב של פתרונות המספקים מענה לצרכים של היזמים, הדיירים והסביבה.

אנו נמשיך לראות את קירות המסך משולבים במגדלי מגורים, מגדלי משרדים, מתחמים מסחריים, מבנים מוסדיים, מתקני תרבות ופנאי, מוסדות חינוך, מתקני בריאות, נמלי תעופה ועוד.

פרויקט צ'ק פוינט – תל אביב

חברה מבצעת: SCREENEX מקבוצת KOSTIKA.

בנייה ירוקה – חושבים על הדורות הבאים

בנייה ירוקה תופסת את מקומה בשנים האחרונות אך במובנים כאלה ואחרים היא קיימת כבר למעלה משני עשורים. כולם מדברים על בנייה ירוקה אבל האם אתם באמת מבינים למה הכוונה? מדובר למעשה בגישה רב תחומית המתחשבת בתנאי הסביבה מחד ולבריאות הדיירים והמשתמשים מאידך.

מחקרים מצביעים על כך שבנייה ירוקה תורמת לחיסכון של 30% בצריכת האנרגיה לעומת מבנים הנבנים בשיטה רגילה. השימוש בבנייה ירוקה הולך וגובר בשעה שהיא מספקת יתרונות ליזמים, קבלנים, דיירים ועובדים.  עולם הבנייה הירוקה מתפתח משנה לשנה ואנו נחשפים למגוון פתרונות חדשניים.

יתרונות השימוש של קירות מסך בבנייה ירוקה

קירות המסך מעניקים יתרונות רבים במסגרת בנייה ירוקה ובהם:

  • ניצול אור טבעי – קירות מסך מאפשרים חדירת אור טבעי אל פנים המבנה, כך למעשה אנו מצמצמים את הצורך בתאורה במהלך היום.
  • וויסות טמפרטורה – שימוש בקירות מסך בזיגוג Low-e מאפשרים להפחית את קרינת השמש אל שטח הפנים של המבנים ולהפחית את השימוש במערכות מיזוג וחימום.
  • ביצועיים תרמיים – מזעור אובדן החום בחודשים קרים והפחתת טמפרטורה בחודשים חמים מסייע לרווחתם ולנוחות הדיירים, לצד הפחתת דרישות האנרגיה של המבנה.
  • עמידות – קירות מסך העשויים מחומרים איכותיים יכולים להבטיח עמידות ואריכות חיים, כך שאנו מצמצים את הצורך בהחלפה או תיקון לאורך חיי המבנה.

קיר ירוק בפרויקט צ'ק פוינט תל אביב

בפרויקט הרחבת מבנה צ'ק פוינט בתל אביב, ביצעה חברת SCREENEX מקבוצת קוסטיקה המובילה את ענף מעטפת הבניין בישראל, הקמת קיר מסך כפול מאוורר, בעל מצללה אורגנית Green Double Skin במסגרתו מצללה אורגנית של צמחיה תלויה הותקנה בפן החיצוני של קירות המסך לשם יצירת קיר כפול.

בצורה זו נוצרים שני קורמים: קרום פנימי, הדומה בפרטי המבנה, ההרכבה והזיגוג שלו לקיר מסך רגיל וקרום חיצון, מאוורר שכל ייעודו לספק הצללה מפני קרינה ישירה של קרני השמש.

קיר ירוק בפרויקט צ'ק פוינט תל אביב

בבניית הקיר התבססה קבוצת קוסטיקה על שני עקרונות חשובים:

  • קרום חיצון המסוכך על הקרום הפנימי, שובר את קרינת השמש הישירה לפני שהיא מכה על הקרום הפנימי, מבלי למנוע את חדירת האור הטבעי אל פנים המבנה.
  • סחרור אוויר – המרווח בין שני הקרומים מייצר סחרור אוויר, ככל שאוויר זה מתחמם הוא זורם מעלה ומשתחרר בחלקו העליון של הקיר הכפול. תת הלחץ הנוצר עקב כך מזמין לתווך זה אוויר קריר. סחרור אוויר בלתי פוסק תורם לאוורר וצינון התווך בין שני הקרומים מה שמוריד משמעותית את עומס החום על מעטפת המבנה.

יזם – צ'ק פוינט טכנולוגיות

אדריכל ניר קוץ אדריכלים

יועץ אלומיניום לנדמן אלומיניום

כתבות נוספות

הגשת מועמדות עכשיו

במידה ותימצא התאמה, ניצור איתכם קשר

דילוג לתוכן